Hund hos veterinär

I bland är det nödvändigt att ta hjälp och besöka veterinären.
I dag är det Lavas tur, hon har en inflammerad talgkörtel som inte vill riktigt ge med sig så nu ska den bort.
I morse var det ingen mat till den stackars svälltande röda madamen... som enligt sig själv höll på att svälta ihjäl.
Inne på mottagningen vägde jag henne 60.7 kg wohoo.. även hon har gått ner i vikt.
När vi hamnade i besöksrummet hittade Lava hyllan med godis som jag var tvungen att ställa högre upp.
Glad i hågen hälsade hon på veterinären som kom in och då såg jag att det inte alls var samma veterinär som jag hade bokat tid hos.
Fick reda på att de hade bytt tid (hum det är la sådant man informerar sina kunder?)
- ja det var väll trist tyckte jag men jag har inget att säga dig utan jag vill prata med "min" ord.vett.
Så denna unga vett. fick snällt gå ut och hämta in min ord. vett och vi diskuterade igenom saker och ting.
Hon var nog inte så glad på mig men som jag sa att jag lan åka till en annan klinik och jag inte får den vett. som jag har bokat tid hos. då blev det andra toner.
Lavas hjärta kollades och hon togs in... Lika snäll som alltid följde hon med sköterskan till "stallet" och jag fick åka hem.
Efter 17.00 ev tidigare får jag hem madam röd!
Så nu blir det en lång väntan som inte alls är skojig.



Så uppdatering följer. Jag ska bege mig och träna medan Sota & Helga sover. Mobilen är trofast med!

UPPDATERING!
Kl 09.55 ringde min vett till mobilen.. Lava var klar för hemgång och allt hade gått bra.
Jag hade precis hunnit klart med träningen, en snabb signal till far och uppdaterade honom hur GULDSVANS mådde och så denna väntan innan man får henne i sin famn det känns osm evighet fast det var bara 15 min.
Väll hemma så undersöktes Lava av de andra två och sedan fick hon lite blötmat för att sedan sova på.
Lite groggy och trött e hon allt min undersköna.
Så allt verkar ha gått bra på denna fronten ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0