Vänersborg Utställning och ja självklart lite om Lava !

I går var jag chafför och fotograf samt den som hade med tält.. haha
Det var dax för Vänersborgs utställningen och som vanligt var vi ute i god tid.
Denna gången var bara Iriz med .. Helga var anmäld men ... ja mer behövs inte säga om den saken.
På morgonen när jag hämtade upp Elin och Iriz blev nog den lilla Vimsan virrigare ... det fanns ingen Helga leler Lava i bilen.. hon skulle få åka själv.. och ja det protesterade hon mot under hela dagen.
På plats så var det snabbt upp med tältet prata med folk som man känner och hälsa på hundar.
Jag har ju planer på att köpa ett större tält men vet inet om jag ska sälja mitt gråa eller ha med det som denna gången när man bara har en hund..
Iriz fattade genast tycke för tältet och tog det i besitning.. det var hennes domän..



Som alltid är det lång väntan men vad gör det.. vi hade skoj som alltid.
Men under bedömningen var de la inte lika skoj.. domaren tyckte INTE om Iriz men vad gör det hon är bara junior 14 månder...hon ska inte vara klar, hon e extremt lik sin mor Sota och sin moster Hera detta såg jag tydligare i dag och de där två mognade mycket sent, så hon har att brås på.
Hon skötte sig och stod stilla under bedömningen... kan behöva träna lite på att inte rejsa i ringen..
Men nu åker pälsen av henne och även om hon ställs som en nakenvarg så är det god träning för henne.
De heter ju övning ger färdighet!!

Lava då .. jo jag har inte glömt henne hon är stor och tung, var hemma med min mor i går och bara myste.
I fredags satt Lava, Sota & jag uppe ¨på Himlabacken och bara mös i skuggan.



Hade med hinken för vätska behövdes när de är så varmt.


Dygn 51

Lava slumrade till flera gånge i skuggan och då hade Sota ett öga på henne.



Jag älskar dem båda .. de är så sköna med varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0