Valparna 6 veckor och vildare än vanligt

Haha i dag är valparna 6 veckor och de är "bara" 3 veckor tills de lämnar mig. *snyfft*

Jag har redan lite sorg i mitt hjärta blandat med lycka då jeg vet att de kommer få det kanon.

Denna gången har jag varit så noga med vart mina valpar hamnar, jag har lärt mig att säga NEJ och lärt mig lyssna på min magkänsla.

Jag har i alla kullar hittills (förrutom Iriz) råkat ut för konstiga männsikor som jag har trott varit ok men de vissat sig allt annat än vara så.

Valparna är dagligen ute i gräset och rusar av sig även i regn, vilket de tycker är helfestligt.
Lite jobbigt för miga tt torka dem bara då de ska döda handuken varje gång så nu kör jag med dubbla handukar en för dödning och en för torkning!



I går var Elin här mitt i släktbesöket från Norge och vi tog massvis med kort... Valparna fick testa halsband för första gången *haha* oj man kunde tro att det var lopper på det *haha*

Med Lava & Sota är det bara bra.

Sota blev nedryckt och naken under knappt 1 vecka.. Pälsen satt som berget men det behövdes då jag planerar att hons ka få kanonpäls till vintern i stället!
Sedan började Sota att löpa 3 m. för tidigt, tanken fanns att hon skulle paras till hösten men nu fick jag avstå allt och lägga alla de tankar på is för all framtid hon e ju dock allt 5 år.



Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0