Vilken super födelsedag!

Grattulationerna har bara haglat in, tänk att folk bryr sig ♥ Tusen tack alla!

Jag har hunnit träna och handla lite. Till lunch gjorde jag varma mackor med skinkstuvning + en sallad med Zatziki (hemmagjord) den som åt mest var mor *haha*

Jag och Sota tog en egen promenad i skogen och jag njöt av att vara totalt avkopplad som man kan vara med henne.

Helga & Lava fick gå en längre koppelpromenad eftersom Helga var lite stel i går. kom på det absolut bästa sättet att få folk att koppla sina smådjävulshundar... de lyssnar inte på när jag säger till dem att jag inet vill ha fram dem, eller att jag inte är snälla tikar (det e ju en liten lögn som de uppenbarligen synar) men de lyssnar på när jag säger
- HÄNDER DET NÅGOT SÅ TÄNKER JAG INTE STÅ FÖR KOSTNADERNA DÅ JAG HAR REDAN VARNAT ER 3 GGR.

ja  jäklar då kopplas det!

Just nu håller jag på att bakar tårtbotten utan ägg. En av mina syskonbarn är äggallergiker och han får alltid annat typ som glass vid fester så i denna gången tog jag tag i det och letade upp recept utan ägg!
Så nu sak han också få GRÄDDTÅRTA!


Recept på tårtbotten utan ägg

  • 3 dl mjölk eller havremjölk

  • 2,75 dl strösocker

  • 3 tsk bakpulver

  • 2 tsk vaniljsocker

  • 2 dl potatismjöl

  • 2 dl vetemjöl

  • 2 msk smält smör eller margarin

  1. Smält smöret och låt svalna

  2. Smörj och bröa en form som rymmer ca 1,5 liter.

  3. Vispa socker och mjölk.

  4. Vispa ner ner bakpulver, vaniljsocker.

  5. Blanda ner potatismjölet och vetemjölet.

  6. Blanda sist snabbt ihop med det smälta smöret till en jämn smet. Om smöret fortfarande är lite varmt är det viktigt att du direkt sätter in formen i ugnen eftersom värmen sätter igång bakpulvrets jäseffekt.

  7. Häll upp smeten i formen och grädda mitt i ugnen i 175 grader i 40 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0