Fy fan alltså

Vilken morgon säger jag bara..

Först när jag körde till jobbet kl 02.00 så höll jag på att klippa ett rådjur som från ingenstanns kom susande ut på vägen men jag han bromsa utan att det inträffade något.

Men på vägen hem kl 06.00.... omedvetet så hade jag sänkt farten till 25 km/t jag se i ögonvrån hur ett gäng rådjur kommer från vänster sida, jag börjar omedvetet bromsa, ett av dessa djur springer rätt ut framför min bil så jag tutchar den med vänster spolier, djuret tumlade runt 3 ggr ...
Jag tvärstannade (tack gode gud att jag har helt nya bromsar) på med varningsblinkers och ut.
Djuret är lite dissy och försöker resa sig.
Min första tanke är fasiken jag vill inte avliva djuret. Men djuret står en bit i från mig och andas snabbt och blänger anklagande på mig innan de går med alla 4 hela ben upp i skogsdungen.
Lite skärrad ringer jag polisen och får prata med en supertrevlig polis vid larmcentralen ..
Jag berättar vad som har hänt, är ju lite skärrad då detta var min första vilt "olycka" , de tar alla uppgifter och berättar hur jag ska märka upp där djuret försvann och att jägaren kommer kontakta mig sedan.

Gör som de säge kör sedan hem. under den tiden jag stod där minst 20 min så körde det minst 3 bilar förbi och INGEN stannade för att höra hur det var.. folk har inget vett i dagens samhälle.. jag stannar alltid, de kan ju behöva hjälp.

Väll hemma ringer jägaren och jag får dra allt igen och vart det hände och vart märket satt. 
Efter lite prat kommer vi båda fram till att vi känner ju till varandra och han e lite svag för Lava ♥ 
Men allt som allt var så trodde han det inte var någon fara med rådjuret eftersom alla benen var hela och det inte skrek eller låg kvar på marken.
Men jag gjorde helt rätt som ringde polisen och pratade med jägaren.

Så i dag har jag varit med om min första VILT "OLYCKA" som tur är så skadades varken djuret eller jag + min bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0