Pälsvård och hemskheter

I dag tog jag äntligen tag i Lava och hennes päls... ja de är som 2 personligheter, den ena mjuk och medgörlig medan den andra är flörtig och sträv.
Det blev en del plockande osv och jag blir alltid lika ställd när jag ser HUR mycket päls hon har.



När hon var klar så åkte även Sota på en trimning men det var inte så mycklet, kragen, benen, rumpan och buken.. vacker som alltid blev hon, mer än en gång försökte hon sno gottepåsen i tro eller hop om att jag inte såg henne *haha*



under tiden jag tog dessa två så höll några gubbar på med att gräva hål.. varför .. det vet jag inte men hål ville de grävan. satt Helga och pep och stressade upp sig eftersom alla vet ju att grävskoper och gubbar som gör håll har för vanan att stjäla och kidnappa små Helgor mitt på blanka ljusa dagen.
-Dumma hund- men avstressning med tennisboll var bättre!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0