Det ville sig inte alls.

I går var det dax igen för utställning ... denna gången i Larörd och SVVK/S utställning.
Med hade jag 1 st babyvalp = Iriz 1 st Junior = Helga (borde heta spökklass) och 1 st Champion= Lava
Fulla med förväntan och faktist glädje var vi på plats kanske en aning lite för sent men vi hann få upp tälte och sitta i någon sekund innan det var dax för vargarna att gå först ut i ringen.

Helga var ett monster i kopplet... någon hade bytt ut hennes hjärna till en icke fungerande.
Hon stod helt stilla när domaren pillade på henne men när vi skulle springa= BLÄ uch och fy säger jag bara...
domren var inte förtjust i henne och anmärkte på underliga saker som inte stämde överrens med hennes attributer och hon åkte på en 3: a men jag bryr mig inte så mycket .. det var TRÄNINGEN jag var ute efter.

Efter en stund så var det dax för den vackar eller GULDSVANS som hon har bytt namn till...
Lava var verkligen i sitt esse och showade för hela pengen.
Det var länge sedan hon ställdes (sista var i Tvååker i Juli *hehe*) men inte ens min vackra föll domaren i smaken .. plötsligt hade Lava inte typisk färg eller kvalitet på pälsen, för feta öron och ja allt var la fel på henne.
Vi åkte ut med en slätt etta och utan CK men jag bryr mig inte så mycket då jag såg vad han plockade fram.. brindel brindel och åter brindel så långt ögat kan nå,.. smala, tunna och brindlade tikar... hehe Lava är långt i från brindel och smal.
Blir ju aldrig den domaren igen det är ju ett som är säkert, Sota hade nog gått bra för honom.

Sedan var det äntligen rymmaren Iriz tur i babyklass med matte Elin.
De skötte sig kanon och Iriz rörde sig så bra och hon fick en del att smälta med sina vackra ögon och trevliga sätt men den nya domaren föredrog en söt liten gulbrindel tik som uppenbarligen *hehe*  inte kunde stå på sina egna ben.
Iriz kom 2: a i babyklass med HP så den lilla fröken räddade dagen.. Grattis Elin och Iriz.

När vi ändå var där så var det ju ett måste att sitta kvar och heja fram Linnea och Lipton vilket vi gjorde.
I mina ögon är Lipton bäst men i dag fick han "bara" nöja sig med ett BIM. Grattis Linnea.
Och vi stannade även kvar till finalen.. innan den började fick Elin trampa runt med Helga i en av ringarna och vilket par.. kanon.. så nu ska vi tesat oss fram om jag ska ta Helga eller om Elin tar henne.

Efter allt var klart så var dte dax at bege sig hem och vi blev båda lite ställda på vad klockan var haha.
Men efter att ätit lite så drivade vi hem .. tjattrande och planerande i bilen.. Vi tar nya tag efter denna dag.

kort och sådant kommer när Elin har tid.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för en trevlig gårdag =)

2010-09-12 @ 20:38:29
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Linnéa

Åh vad snäll du är! I mina ögon är ju dessutom lava utan tvekan den vackraste, men alla domare har ju olika smak! Tack för en trevlig dag!

2010-09-13 @ 14:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0