Ännu en utställning.

Denna Lördagen var det bara Helga och Iriz som var i väg på en Inoff i Partille BK.
Vi var ute som vanligt i GOD tid då de hade varnat att ev bilparkeringar skulle ta slut, vi var där strax innan 08.00 och då var det redan trångt.
Ut med alla saker och i väg .. vi fick gå en bit upp till plan men det var ganska gott.
Väll framme så vips upp med tältet och jag tog en sakta sväng genom ringen med en lätt stressad Helga och jag vandrade ruint säkert i 40 minuter (kändes det som) och sakta med säkert lugnade hon sig och då kände jag att vi kunde gå tillbaka till tältet och tur var det eftersom det kom STÖRT SKUR.

Det ömson regnade och var ömson sol.. ett mycket underligt väder.

Helga somnade sakta inne i tältet medan fröken Iiz höll koll på omgivningen.. i dag var Iriz på hopp och studdsa humör.

Efter många hundar och en hel del regn var det äntligen vargarnas tur och först ut var Iriz.
Hon sköte sig fint i ringen, blev lite försiktig när domaren var försiktig men det gick snabbt över och gjorde en del hopsa studds och var lite vild och galen. *haha*




Men Elin visste exakt hur hon skulle hantera fröken och placerade blev det.
Dragon Light´s Ice Crystal (Iriz) 1 HP BIR -valp

Sedan var det min och Helgas tur, jag hade bytt taktik i dag, ej sätta upp kopplet utan vara lös och ledig..
på hand
Och edt gick vägen .. ingen hysteri eller springa snabbt till tältet utan hon var faktist väldigt följsam och behaglig.. visst när vi skulle stå stilla under kritiken så hade hon nog myrer i sin lilla kropp och trampade omkring.



Men jag e jättenöjd med henne i dag!
Dragon Light´s Winter Sun (Helga) 1 HP BIR

Sedan kom den inte allt för långa väntan på gruppfinalerna för de hade verkligen planerat det bättre än Västkust valpen.. de hade GRUPP finaler sedan BIS.

Jag såg till att både jag och Elin fick i oss lite mat, deras egenlagade och grillade Hamburgare + pommes.. ja jäklar var gött det var !
Solen tittade fram !

Sedan sattes finalerna i gång och som alltid går Grupp 10 sist. 


I dag placerade sig Iriz BIG 2.
Grattis Elin jättebra jobbat (Elin själv sa att Iriz rörde sig bättre i den stora ringen än den lilla) 
 
Sedan var det åter min och Helgas tur och nu ville hon absolut inte.. hon stressade och var allmänt svår men det gick vägen ändå BIG 2.

Sedan packade vi i hop ...



och ja jag kan ju bara säga att 2 trötta "valpar" som vill hem!
Men det var annars en väldigt trevlig utställning!

Kommentarer
Postat av: Helene (Lona)

Jag tänkte väl att det var du när jag såg dig i gruppbedömningen men jag tordes inte gå fram och säga hej... Grattis till fina placeringar!

Mvh Helene (Lona på AoH)

2010-09-20 @ 16:43:57
URL: http://raskva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0